HET EGO + ONLYFANS FOR THERAPY

Double Bill Anemone Valcke & Verona Verbakel

Theater ARENBERG
Koop tickets

Vollenbak Verbakel! Omdat we van een uitdaging houden, presenteren we jullie graag TWEE voorstellingen die je ongemakkelijk maken, doen lachen, doen huilen. Doseer je liever je Verona-porties? Geen probleem Onlyfans for therapy en Het Ego zijn ook individueel te genieten.

ONLYFANS FOR THERAPY

Op een niet nader-genoemde vakantiebestemming wordt een vrouw getriggerd.

Ze beseft: er is geen (medische) remedie voor haar probleem. Kortom, een vrouw moet tot het eind van haar dagen in therapie gaan om geen gevaar voor de maatschappij te vormen. 1x per week therapie maal 52 weken maal de gemiddelde levensverwachting van een vrouw in België aan 84,3 jaar betekent nog 2652 therapiesessies aan €70/stuk. En dan hebben we nog geen inflatie meegerekend.

Wie gaat dat betalen?

Is het de verantwoordelijkheid van het slachtoffer, de dader of de overheid om deze kost te vereffenen? 

Welke maatregelen zal deze vrouw noodgedwongen moeten nemen om haar persoonlijke groei te financieren?

De titel geeft een hint, maar geen garanties. 'OnlyFans for Therapy' is een theatervoorstelling over therapie, triggers en wraak. 

Website | Facebook | Instagram

In de pers

"Verbakel doet dit met video's die pijn, zelfrelativering, humor, nog meer pijn, vertwijfeling en onwaarschijnlijk veel veerkracht tonen." – Knack

"Een emotionele rollercoaster over een beladen thema. Puur. Eerlijk." – ★★★★1/2 Concertnews

"OnlyFans for Therapy stelt een ongemakkelijke, maar noodzakelijke vraag: wie kan zich heling permitteren – en tegen welke prijs?" – Pzazz

"Verona Verbakel maakte van die ondraaglijke oneerlijkheid een ijzersterke, slimme voorstelling vol humor." – E-tcetera

HET EGO

Het Ego gaat over grenzen. Over bekijken en bekeken worden, waarbij Anemone Valcke en Verona Verbakel onderzoeken hoe grensoverschrijdend gedrag en #metoo deel uitmaakt van hun professionele en persoonlijke leven. Maar ook -zonder victim-blaming- in hoeverre zij daar verantwoordelijk voor zijn.

Een spel rond schaamte, intimiteit en grenzen(loosheid).

Over die van hen.

Over die van jou.

Over die van het theater.

Schaamteloos, dramatisch en kwetsbaar.

Het Ego onderzoekt communiceren over grensoverschrijdend gedrag.

Omdat het gaat over geloofd worden.

Judith Godrèche: “Vous savez, pour se croire faut-il être cru.”

Het Ego wiegt in en uit geloofwaardigheid.

Wat is echt? Wat geloof jij?

In de pers

“Het Ego toont : zo heftig én geestig kan een stuk over grensoverschrijdend gedrag zijn” – FOCUS KNACK

“Anemone Valcke en Verona Verbakel vertolken de twijfels, de woede, de branie en het ego van heel wat vrouwelijke collega’s” – APACHE

“Hun strategie is die van de droge humor en de zelfrelativerende overdrijving …maar vergis u niet, de mopjes zijn glijmiddel en coping tegelijk. Daaronder hakt de realiteit er af en toe hard in.” – ★★★ De Standaard

"Beklemmende aanklacht op de Fringe: hoe de minderjarige actrice de erectie van de oude acteur tegen zich kreeg aangedrukt" – ★★★★ NRC

"Telkens provoceren beide vrouwen je om na te denken over wat het betekent om het woord te nemen -geloofwaardig het woord te nemen – over aanranding en misbruik" – PZAZZ

"Verona Verbakel en Anemone Valcke weten precies wat ze doen en waar ze naartoe willen. Ze jongleren tussen stoere ontboezemingen en eigen weerbaarheid" – Etcetera

"A knotty show about ambition and failure " – The Guardian